“In Tango, Rybczynski exploits this concept of the single offscreen space by filling it with a plethora of actions. It soon becomes obvious that such a small space, that of a small room, could not possibly contain all the actions taking place. Rybczynski also makes critical use of off-screen space, exposing it for the artifice it is. Off-screen space is the imaginary area beyond the edge of the screen, and in front of or behind the camera. There are a number of ways through to off-screen space in Tango – a window and a door in the back wall, doors on either side of the room, and cupboard which also has its uses. Rybczynski orchestrates his entrances and exits with great precision.”
“En Tango, Rybczynski explota este concepto del espacio único fuera de pantalla llenándolo con una plétora de acciones. Pronto se vuelve obvio que un espacio tan pequeño, el de una habitación pequeña, no podría contener todas las acciones que tienen lugar. Rybczynski también hace un uso crítico del espacio fuera de la pantalla, exponiéndolo por el artificio que es. El espacio fuera de la pantalla es el área imaginaria más allá del borde de la pantalla, y delante o detrás de la cámara. Hay una serie de formas en el espacio fuera de la pantalla en Tango: una ventana y una puerta en la pared posterior, puertas a cada lado de la habitación y un armario que también tiene sus aplicaciones. Rybczynski orquesta sus entradas y salidas con gran precisión. “
Roger Noake
VIA: