If we now look at the intervention carried out in 1999 by the architect Luis de Longhi for the representation of King Lear in the ruins of the burned and dilapidated Teatro Municipal de Lima, now rebuilt, we will recognize an opposite situation (in relation to the Wyly d’OMA and Rex Theater in Dallas, Texas).
Si ahora vemos la intervención que realiza en 1999 el arquitecto Luis de Longhi para la representacion del Rey Lear en las ruinas del quemado y ruinoso Teatro Municipal de LIma, hoy ya reconstruido, reconocermos una situación opuesta [en relacion al Teatro Wyly d OMA y Rex en Dallas, Texas].
After the destruction of the surface elements by fire, the rigorous type of a theater was shattered. The interior, whether the most representative public spaces, or the most internal and private ones for actors and stagehands, became an undifferentiated place. In the same space. In this case, he arranged the performance both on a ramp of steel profiles that crossed the stage, devoid of its roof, and in the stalls and boxes.
Tras la destrucción por un incendio de los elementos superficiales, el riguroso tipo de un teatro se desbarató. El interior, sean los espacio públicos más representativos, como los más internos y privados de actores y tramoyistas, se convirtió en un lugar indiferenciado. En el mismo espacio. En este caso dispuso la actuación tanto en una rampa de perfiles de acero que cruzaba el escenario, desprovisto de su techumbre, como en las plateas y los palcos.
Soriano, Federico. Encoger. Madrid: Fisuras, 2020. 106-7.