Since Stonehenge, megalithic structures, assemblies of large parts by means of links or dry joints, have been a constant element in the art of constructing.This fact, in the epic constructions of the past, should be understood not only as tentative progressions but also as predictions for the future. Today, the opportunity to use mobile hoisting systems of great capacity, different anchorages for each different job and light fixing tools has contributed to make possible an architecture that satisfies desires inhereted from antiquity and enhances de dignity of the constructor of an architectural work whose reason for being consists in search for absolute realism in architecture, in the belief that it is the sole origin of all lyricism and every poetic position.
The act of construction does not provide form simply by adding work to something previosuly thought out; on the contrary, the act of construction is, from the first movement in the quarry, a configurative force tha combats the erosion of nature and time, and the end for the building’s usefulness to shape the definitive work. In the case of the house under construction in Puerta de Hierro (Madrid), the stone elements of up to three tons in weight and of the maximum dimensions allowed by the present-day art of granite cutting are anchored to walls by means of HME/HKD anchoring, in thick structural concrete and HT in light concrete for heat and acoustic insulated walls. The only tool used was a TE52 hammer.
Desde Stonehenge, las estructuras megalíticas, ensamblajes de grandes partes por medio de enlaces o juntas secas, han sido un elemento constante en el arte de la construcción.
Este hecho, en las construcciones épicas del pasado, debe entenderse no sólo como un progreso provisional, sino también como predicciones para el futuro. Hoy en día, la oportunidad de utilizar sistemas móviles de elevación de gran capacidad, diferentes anclajes para cada trabajo y diferentes herramientas de fijación, ha contribuido a hacer posible una arquitectura que satisfaga los deseos inherentes desde la antigüedad y realce la dignidad del constructor de una obra arquitectónica cuya razón de ser consiste en la búsqueda del realismo absoluto en la arquitectura, creyéndolo origen único de todo lirismo y de toda posición poética.
El acto de construcción no da forma simplemente añadiendo una cantidad de trabajo a algo previamente pensado; por el contrario, el acto de construcción es, desde el primer movimiento en la cantera, una fuerza que combate la erosión de la naturaleza y del tiempo y el fin de la utilidad del edificio para dar forma al trabajo definitivo. En el caso de la casa en construcción en Puerta de Hierro (Madrid), los elementos de piedra de hasta tres toneladas de peso y de las dimensiones máximas permitidas por las artes actuales de corte de granito están anclados a paredes mediante anclajes HME / HKD, en hormigón estructural denso y HT en hormigón ligero de muros aislantes termoacústicos. La única herramienta utilizada fue un martillo TE52.
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