Russian Army
Theater
Moscow,
Russia. 1934-1940
Architects: Karo
Halabyan and V. Simbirtsev

“The representative buildings of Stalinist architecture — the
wedding-cake skyscrapers of the “Seven Sisters” in Moscow, for instance — were
far more monstrous than any of the traditionalist amalgams that preceded them.
These colossal structures featured Dorian columns and towering heroic statuary
cast in ferroconcrete. (Paperny even speculates that Stalin personally
intervened in designing the infamous proposal for the Palace of the Soviets. He
cites an argument recently advanced by the architectural historian Dmitrii
Khmelnitskii, which holds that no trained architect could have produced such an
abomination. Khmelnitskii suggests the official authors credited would have
been incapable of “such powerful barbarism, such neophyte courage in dealing
with form, function, and surface”).”
“Los edificios representativos de la arquitectura Stalinista – Los
rascacielos-tarta de las “Siete Hermanas” en Moscú por ejemplo –
fueron más monstruosos que ningún otro amalgama tradicionalista anterior. Estas
colosales estructuras eran caracterizadas con columnas dóricas y heroicos
torreones y estatuas en hormigón y metal. (Paperny incluso especuló que Stalin
personalmente intervino en el diseño del tristemente famoso proyecto para el
Palacio de los Soviets. Cita el argumento del historiador Dmitrii Khmelnitskii,
el cual sostiene que ningún arquitecto con formación podría haber realizado tal
abominación. Khmelnitskii sugiere que el autor oficial del proyecto habría sido
incapaz de “tal poderosa barbarie con un coraje neófito en el trato de la
forma, la función y la superficie”).”
Wolf, Ross (2013, June,29) Stalinism in art and architecture, or, thefirst postmodern style.[The Charnel House].
The resolution for the
competition for the Palace of the Soviets in 1933 in Moscow finished with
soviet avant-garde of the XX Century and started a new neoclassical style. It
would be known as Stalinist Architecture where monumental projects would be
built with direct analogies to the Soviet Union. The Russian Army Theater had a
capacity of 1900 seats and its floor plan has a star geometry as a reference to
the red Soviet Star.
La resolución del concurso
del palacio de los Soviets en 1933 en Moscú terminó con las vanguardias
soviéticas de principios del Siglo XX e instauró un nuevo estilo neoclásico que
se conocería como periodo o arquitectura Stalinista de donde salieron grandes
proyectos monumentales con analogías directas a la Unión soviética. El Teatro
de la Armada Rusa, con unos 1900 asientos, particularmente tiene una planta en
forma de estrella que recuerda a la estrella roja soviética.

Cite:  
Russian Army Theater”. Hidden Architecture