After the artist Ronald Davis asked Gehry to build two separate buildings for his home and studio on three and one-half pastoral acres in Malibu, a dialogue developed between the two men on perspective, geometry, and perceptual illusion, issues increasingly central to the work of each. The collaboration between the painter creating the illusion of three-dimensional space and the architect reducing space to the virtual perspective of the picture plane grew convoluted and eventually was simplified. The building was ultimately conceived simply as a container for movable things, a singular, barnlike structure that would sit on the landscape and confront the terrain in an uncompromising way. Inside, space would be adaptable to the artist’s life and work. In the end, a trapezoidal shell with a strong sculptural relationship to the earth and flexible spatial organization inside incorporated both studio and living quarters.

Después de que el artista Ronald Davis le pidera a Gehry que construyera dos edificios separados para su casa y estudio en un solar en la zona de Malibú, se desarrolló un diálogo entre ambos sobre el tema de la perspectiva, la geometría y la ilusión perceptiva, aspectos cada vez más importanes en el trabajo de cada uno. La colaboración entre el pintor que crea la ilusión de un espacio tridimensional y el arquitecto que reduce el espacio a la perspectiva virtual del plano de la imagen se volvió complicada y finalmente se simplificó. En última instancia, el edificio se concibió como un contenedor para cosas móviles, una estructura singular, similar a un granero, que se asentaría en el paisaje y enfrentaría el terreno de una manera intransigente. En el interior, el espacio se adaptaría a la vida y obra del artista. Al final, una concha trapezoidal con una fuerte relación escultórica con la tierra y una organización espacial flexible en el interior incorporó tanto el estudio como la vivienda.

Text by Ron Davis website