(…) The Mityana Pilgrims’ Centre Shrine in Uganda, was built by the Swiss architect Justus Dahinden in 1988, two decades after Uganda gained independence from the UK. As the accompanying photographs show, it’s an arresting spectacle, flanked by coconut-like segments, yet it sits with remarkable serenity in its surrounding landscape.

(…) El Santuario del Centro de Peregrinos de Mityana, en Uganda, fue construido por el arquitecto suizo Justus Dahinden en 1988, dos décadas después de que Uganda se independizara del Reino Unido. Como muestran las fotografía que lo acompañan, es un espectáculo sorprendente, flanqueado por segmentos de coco, pero con una serenidad notable en el paisaje que lo rodea.

Dahinden was influenced by the Metabolists, a 1970s Japanese group whose technological philosophy stressed the idea of organic growth. And so, instead of a conventional bell tower, there is an open drumming platform set in a low tower, more in keeping with local religious community practice. There is no main entrance – services can be accessed from all sides. Mahogany, a plentiful resource in Uganda, is used for the ceiling of the square gathering space, while the walls, altar and seats are made from handmade bricks. All of this makes for a building that is unconventional yet unimposing, modestly but imaginatively in keeping with the location and the people it serves. (…)

Dahinden fue influenciado por Metabolistas, un grupo japonés de los años 70 cuya filosofía tecnológica enfatizó la idea del crecimiento orgánico. De este modo, en lugar de un campanario convencional, hay una plataforma de tambores abierta, como si fuera una torre baja, más acorde con la práctica de la comunidad religiosa local. No hay entrada principal -se puede acceder a los
servicios desde todos los lados. La madera caoba, un recurso abundante en Uganda, se usa para el techo del espacio de reunión cuadrado, mientras que las paredes, el altar y los asientos están construidos con ladrillos hechos a mano. Todo esto se traduce en un edificio poco convencional pero que no se impone en el contexto, modesto pero cargado de creatividad de acuerdo con la ubicación y las personas a las que sirve. (…)
 

Text extracted by Phaidon.
Images by  Phaidon, Wikipedia and A Travelling African Drawings by FRAC Centre