‘Our profession is an old language and it has a grammar‘
‘For me the proportion of a building and its part are crucial. Through my studies of various rules of proportion –the Golden Section, the Triangulum, the Modulor and so on- I have developed my own system of proportion. This cannot by itself guarantee a good building, but it is a vital tool’.
‘What arose was not a total works of art, but rather a work that reflects on the ways in which sculpture and architecture might define each other without glossing over the divide that, since the Renaissance, has separated the two spheres. And this is the significance of the project. La Congiunta is a radical architectural meditation, an assertion that, at best, two sovereign works can encounter each other and achieve a correspondence based on a related stance’.
“Nuestra profesión es una lengua antigua y tiene una gramática”
“Para mí, la proporción de un edificio y su parte son cruciales. A través de mis estudios de varias reglas de proporción (la Sección Dorada, el Triangulum, el Modulor, etc.) he desarrollado mi propio sistema de proporción. Esto no puede garantizar por sí solo un buen edificio, pero es una herramienta vital “.
“Lo que surgió no fue una obra de arte total, sino una obra que reflexiona sobre las formas en que la escultura y la arquitectura podrían definirse entre sí sin pasar por alto la brecha que, desde el Renacimiento, ha separado las dos esferas. Y este es el significado del proyecto. La Congiunta es una meditación arquitectónica radical, una afirmación de que, en el mejor de los casos, dos obras soberanas pueden encontrarse y lograr una correspondencia basada en una postura relacionada “.
Peter Märkli