“Architecture is a usable art. It is sculpture – but sculpture usable by human beings – with doors and windows, openings for light and air. And these openings do not diminish the qualities of the sculpture – on the contrary, they complete it. In short: architecture is sculpture with the gestures of human occupation. But perhaps it is precisely this usability that makes it so unfashionable. Henry Moore was a great sculptor who didn’t make anything functional. However Isamu Noguchi, who was also a great sculptor, designed useful objects like tables – and in the modern western context that diminishes his artistic importance. Isn’t that extraordinary? Have we forgotten that one of the greatest Renaissance artists, Benvenuto Cellini, was primarily a craftsman? Thank God in India the word for artist and the word for craftsman is the same.” 
Extract from an interview of Charles Correa with Rob Wilson
“La arquitectura es un arte utilizable. Es escultura, pero escultura habitada por seres humanos, con puertas, ventanas, aperturas para la luz y el aire. Y todas estas aperturas no reducen las cualidades de la escultura, al contrario, la completan. En resumen. la arquitectura es escultura con gestos de ocupación humana. Pero quizá es esta ocupación lo que la hacen tan pasada de moda. Henry Moore fue un gran escultor que nunca hizo nada funcional. Sin embargo, Isamu Noguchi, quien también fue un gran escultor, diseñó objetos útiles como mesas, y en el contexto moderno occidental esto afecta negativamente a su importancia artística. ¿No es esto extraordinario? ¿Hemos olvidado que uno de los grandes artistas del Renacimiento, B.Cellini, era principalmente un artesano? Gracias a Dios, en la India tenemos la misma palabra para designar artista y artesano”
Extracto de una entrevista de Charles Correa con Rob Wilson
Exhibition model at RIBA