“The problem of design does not exist, there is only a problem of redesign, design must be a phenomenon of intelligence, and design from zero a phenomenon of stupidity, because it is to lose a legacy of information available. I always understood Modern Movement as a continuity of Classicism, no matter how much verbiage was said against it. It is a discourse of continuity with different technical means and intentions, but with a common ground: proportions, the relationship between structure and form, debugged language. Schinkel set this relationship with Classicism without disregarding innovative materials. He used the iron, perceiving that iron is a new material that can substitute others and gives even to make Neogothic. And Mies also walked around there .”
“El problema del diseño no existe; existe tan sólo el problema del rediseño. Diseñar debe ser un fenómeno de inteligencia, y diseñar de cero un fenómeno de estupidez, porque es perder un legado de información disponible. Siempre entendí el Movimiento Moderno como una continuidad del Clasicismo, por más verborrea que se dijese en su contra. En el fondo, es un discurso de continuuidad con medios técnicos e intenciones diferentes, pero con un campo común: las proporciones, la relación entre estructura y forma, el lenguaje depurado. Schinkel establecía esa relación con el Clasicismo, sin prescindir de las innovaciones en materiales. Él utiliza el hierro, percibiendo que el hierro es un nuevo material que puede substituir a otros y que da hasta para hacer Neogótico. Y por ahí también anduvo Mies…”
Eduardo Souto de Moura